luni, 3 februarie 2014

Salată cu Za'atar..

Ca să mănânci sănătos nu trebuie să îți storci mintea cu întrebarea ”Ce să gătesc astăzi - oare?” Fiindcă, atunci când scopul tău devine a mânca sănătos, ceea ce vei avea în cămară, în frigider, în pungile cu cumpărături va fi cu siguranță din categoria fructe/legume/cereale...Pe care bineînțeles că nu vrei să le gătești prin fierbere sau alte mijloace complxe care îți iau ore. Nu. Când scopul e să mănânci sănătos, o să înșiri pe masă ingredientele și fără să realizezi, creezi ceva inedit, gustos, fără efort. Te joci cu culorile, formele, aromele și texturile. Adaugi iubire și încropezi totul cu pasiune într-un bol. Dar energia emanată de culorile ingredientelor te inspriă să finisezi opera culinară cu o nuanță de bucurie pe farfurie. E un mic secret și în sugestia de prezentare, corect?
Aceasta e povestea rețetei mele, spusă în termeni metaforici...încercați și voi sa zâmbiți în bucătărie!

Salată cu Za'atar, fasole roșie, și ananas

Ce-ți trebuie

-1/2 varză mică, nouă
-1/2 ardei kapia crud
-1 cană de fasole roșie, boabe, fierte
-2 felii dintr-un ananas copt
-2 linguri Za'atar
-sare de mare
-1 lingură ulei de susan
-suc de la 1/2 lămâie
-optional: ulei măsline

Pregătire

Varza și ardeiul le tai felii cât mai subțiri. Le pui într-un castronel, adaugi cele 2 linguri de Za'atar, amesteci. Încorporezi și fasolea boabe. Dacă nu ai fiert dinainte fasolea, poți înlocui cu fulgi de ovăz.
Eu am fiert fasolea cu o zi înainte, după ce întâi am lăsat-o la înmuiat peste noapte. Am fiert-o în apă fără sare, doar cu o ceapă, pe care apoi am aruncat-o. Ca și tip: fierbe fasole boabe și păstreaz-o în cutii închise ermetic, la frigider. Consumă din ea peste săptămână, adăugând în diverse salate sau preparate. 
Din sare, sucul de lămâie și uleiul de susan (opțional mai poți adăuga ulei de măsline), pregătește un dressing ușor, pe care îl vei încorpora în mixul de mai sus. Salata ta e gata, aranjeaz-o creativ pentru poftă buna!
Taie cuburi/triunghiuri di feliile de ananas.
Acum, joacă-te cu decorarea și prezentarea acesteia pe masă. Pofta de mâncare va crește!
Iata sugestia mea de prezentare!




Niciun comentariu:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...